wtorek, 22 września 2009

Moje plany czytelnicze na najbliższych kilka miesięcy

W ramach „Projektu Nobliści” czytam:
1.Gabriel Garcia Marquez – Sto lat samotności
2.Orhan Pamuk – Nazywam się czerwień
3.Alfrede Jelinek – Pianistka
4.Jean-Marie G. le Clézio

W ramach „Literatury na peryferiach” czytam:
1. Luan Starova „Czasy kóz” (Macedonia)
2. Mircea Eliade „Młodość stulatka” (Rumunia)
3. Kamila Shamsie „Sól i Szafran" (Pakistan)
4. Ngozi Adichie Chimamanda „Fioletowy hibiskus” (Nigeria)

Dead line na powyższe projekty to 21 grudnia.

Jak już wcześniej pisałam, bardzo spodobało mi się wyzwanie „Kolorowe czytanie”, jednak muszę podjąć je indywidualnie. Wybrałam w sumie siedem interesujących książek, które w tytule zawierają jakiś kolor. Oto lista:

1.Michel Faber „Szkarłatny płatek i biały”
2.Fannie Flag „Smażone zielone pomidory”
3.Ngozi Adichie Chimamanda „Fioletowy hibiskus”
4.Antonina Kozłowska „Czerwony rower”
5.Nair Preethi „Sto odcieni bieli”
6.Zadie Smith „Białe zęby”
7.Marisa Madieri „Wodna zieleń”

W pierwszym rzędzie w ramach kolorów czeka na mnie 800-stronicowa powieść Fabera, przed której kupnem nie potrafiłam się powstrzymać i ostatecznie złamałam się kilka dni temu. Na poczcie czeka także „Wodna zieleń”.

W sumie 14 książek. Bardzo się cieszę z powodu istnienia tylu świetnych książek do przeczytania i bardzo jestem ciekawa, co będzie, gdy skończę czytać i pisać o czternastej książce.

P.S. Właśnie uświadomiłam sobie, że autorka „Fioletowego hibiskusa” jest Nigeryjką i śmiało mogę przeczytać tę książkę w ramach literatury na peryferiach. Podobnie jest z autorką „Sto odcieni bieli”, która jest hinduską mieszkającą w Wielkiej Brytanii. Z tą pozycją jednak jeszcze się wstrzymam do czasu, aż będe mieć pewnosć, że zdąże przeczytać planowane książki do 21 grudnia.

W komentarzach będę zamieszczać tytuły książek „do przeczytania później”.

5 komentarzy:

  1. "Czas czerwonych gór" Petra Hulova
    "Biały tygrys" Aravind Adiga
    "Śmierć w Breslau", "Koniec świata w Breslau" Marek Krajewski
    "Piknik pod wiszącą skałą" Joan Lindsay

    OdpowiedzUsuń
  2. Hilary Mantel "Wolf Hall" (Booker Prize 2009)

    OdpowiedzUsuń
  3. Herta Müller "Sercątko" (Nobel 2009)

    OdpowiedzUsuń
  4. Khaled Hosseini "Chłopiec z latawcem"
    Kamila Shamsie "Kartografia"
    Jelinek "Wyluczeni" (o ile "Pianistka" nie dam mi w kość :)

    OdpowiedzUsuń
  5. "Hakawati, mistrz opowieści"
    Rabih Alameddine

    OdpowiedzUsuń